Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals
Identificació
Lleida marxa

Regidoria de les polítiques a favor de la creativitat, la Cultura, l'Educació i els Esports

Seccions
Esteu aquí: Inici PREMSA Notes de premsa Lleida recupera dues òperes de Granados com a cloenda dels actes dedicats al compositor lleidatà ‘Gaziel i Picarol’ d'Enric Granados

23-11-2017

Auditori Enric Granados

Dijous 30 de novembre de 2017, 20.30 h

Fitxa artística:

Anna Niebla, soprano
Cristina Segura, mezzo

Marc Sala, tenor
Toni Marsol, baríton
Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados (Xavier Puig, director)
Ensemble Orquestra de Cadaqués

Jaime Martín, director

Marc Rosich, director d’escena

Maria Montseny, espai escènic i vestuari

Es tracta de Gaziel i Picarol, dos drames modernistes que s’estrenen a Lleida el dia 30 de novembre i es representaran al Palau de la Música l’1 de desembre

L’Auditori Municipal Enric Granados acollirà el proper 30 de novembre l’estrena de la recuperació de dues òperes del compositor lleidatà Enric Granados: Gaziel i Picarol. Aquest serà l’acte de cloenda de la commemoració de l’Any Granados 2016-17 (centenari de la mort i 150è aniversari del naixement).

Gaziel i Picarol, amb llibret d’Apel·les Mestres, són dues òperes de petit format que el dia 1 de desembre també es podrán veure al Palau de la Música Catalana. Seran interpretades pel Cor de l’Auditori Enric Granados de Lleida i l’Ensemble de l’Orquestra de Cadaqués, sota la direcció musical de Jaime Martín, i amb una posada en escena a càrrec de Marc Rosich.

Picarol és una comèdia lírica o balada dramàtica en un acte inspirat en el tema de Notre-Dame de Paris de Victor Hugo. Va ser estrenada el 1901 dins la temporada del Teatre
Líric Català que es feia al Tívoli de Barcelona amb un total de més de cent representacions.

Gaziel és una crítica irònica a la societat burgesa de l’època. El protagonista rebutja les satisfaccions
enganyadores que la societat pot proporcionar-li: l’amor, la glòria i la fortuna. En la creació estètica troba el poeta l’únic motiu vàlid per a viure. Va ser estrenat al Teatre Principal de Barcelona l’any 1906, dins els Espectacles-Audicions Graner.

En el marc de l’Any Granados Lleida ha volgut recuperar la figura del seu compositor més universal. Durant el 2016 i 2017 s’ha posat en relleu la figura d’Enric Granados amb l’objectiu de posar en valor la riquesa del seu llegat.

La commemoració ha estat impulsada per la Comissió de l’Any Granados, creada des de la Paeria i de la qual formen part representants de la família del compositor així com les entitats i institucions musicals de Lleida i de tot Catalunya.

Entrada 30 € / Reduïda: 25 €  / A partir de 6 entrades 20 €

Entrades a la venda a: www.auditorienricgranados.cat i a la taquilla de l’Auditori Municipal Enric Granados